

meb_iys_dosyalar/33/05/300387/dosyalar/2024_11/14152243_kulturunizindemersinprojesi.docx
Kültürün İzinde Mersin Projesi
Proje Ekibi ve Görevleri
Proje Koordinatörü:
Projenin genel yönetiminden sorumlu olur. Ekip üyeleri arasında koordinasyonu sağlar, takvim oluşturur, proje hedeflerinin gerçekleşmesini takip eder, okul yönetimi ve dış kurumlarla iletişimi sağlar, raporları hazırlar.
Etkinlik Planlayıcısı:
Geziler, müze ziyaretleri ve yerel kültürel etkinliklerin organizasyonunu yapar. Ulaşım, izinler ve güvenlik önlemleri gibi lojistik konuları koordine eder.
Eğitim İçeriği Geliştiricisi:
Öğrenciler için ders planları, sunumlar ve okuma materyalleri hazırlar. Yerel kültürel miras konularının ilgili derslerle entegre edilmesi için öğretmenlerle işbirliği yapar.
Öğrenci Katılım Sorumlusu:
Öğrencileri projeye katılmaları için teşvik eder, öğrenci liderliğinde etkinlikler, atölye çalışmaları ve sunumlar düzenler. Öğrencilerden geri bildirim toplayarak projenin iyileştirilmesine katkıda bulunur.
Medya ve Dokümantasyon Sorumlusu:
Etkinlikleri fotoğraf, video ve yazılı raporlarla belgeler. Sosyal medya güncellemelerini yönetir, tanıtım materyalleri (broşür, afiş vb.) hazırlar ve öğrenci projelerinin sergilendiği etkinlikler düzenler.
Proje Ekibi
Proje Koordinatörü |
SAADET AY |
Etkinlik Planlayıcısı |
CAFER AKSAY |
Eğitim İçeriği Geliştiricisi |
ORHAN OBUT |
Öğrenci Katılım Sorumlusu |
ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİ |
Medya ve Dokümantasyon Sorumlusu |
HAKAN ŞEFİK YENİ |
Kültürün İzinde Mersin Projesi Aylık Faaliyet Planı |
|
EKİM |
- Proje başlangıcı ve tanıtım. - Proje ekibi tanıtım toplantısı düzenler ve hedefler açıklanır. - Öğrenciler ve öğretmenler için proje oryantasyon toplantısı yapılır. - Detaylı proje takvimi hazırlanarak dağıtılır.
|
KASIM |
- Yerel tarih ve Mersin’in kültürel mirasına giriş. - Sınıf içinde Mersin'in tarihi hakkında bilgilendirme dersleri yapılır. - Yerel bir tarihçi veya uzman davet edilerek Mersin’in tarihi mekanları hakkında konuşma yapılır. - Mersin'deki bir müze veya tarihi yere rehberli bir gezi düzenlenir.
|
ARALIK |
- Geleneksel sanatlar ve el sanatları ile tanışma. - Yerel el sanatları veya geleneksel sanat dalları üzerine atölye çalışması düzenlenir. - Yerel sanatçılar veya zanaatkarlarla işbirliği yaparak öğrencilerin bu sanatı deneyimlemeleri sağlanır.
|
OCAK |
- Mersin'in kültürel yemekleri ve folklorunu keşfetme. - Mersin’in yöresel yemekleri hakkında bilgilendirme yapılır ve öğrencilerle küçük bir yemek yapma atölyesi düzenlenir. - Halk oyunları veya yöresel müzik dinletisi organize edilir.
|
ŞUBAT |
- Tarihi mekanlar ve kültürel miras bilincini geliştirme. - Öğrencilerle tarihi bir cami, kale veya başka bir önemli yapıya ziyaret yapılır. - Ziyaret sırasında mekanın tarihi, kültürel önemi ve korunma çalışmaları hakkında bilgilendirme yapılır.
|
MART |
- Öğrencilerin projeler geliştirmesi. - Öğrencilere Mersin’in kültürel mirasına dair araştırmalar yapmaları ve kendi projelerini oluşturmaları için rehberlik edilir. - Proje sonuçları okulda sergilenmek üzere hazırlanır.
|
NİSAN |
- Toplumda kültürel miras farkındalığını artırma. - Broşür, afiş veya sosyal medya paylaşımları yoluyla kültürel mirasa dikkat çeken bir farkındalık kampanyası yapılır. - Yerel medya aracılığıyla proje duyuruları yapılır.
|
MAYIS |
- Öğrenci projelerinin sergilenmesi ve değerlendirilmesi. - Öğrencilerin hazırladıkları projeler okul içinde veya yerel halkın da katılabileceği bir sergide sunulur. - Proje sonuçları değerlendirilir ve başarılı projelere ödüller verilir.
|
HAZİRAN |
- Proje kapanışı ve değerlendirme. - Projenin genel bir değerlendirmesi yapılır ve rapor hazırlanır. - Öğrencilere ve katılımcılara sertifikalar veya katılım belgeleri verilir. - Gelecek yıl için öneriler ve proje devamlılığına dair planlar gözden geçirilir.
|